Znane jest już nowe logo dla polskich produktów

Rządowy projekt ustawy przyjęty na początku listopada posiada już swoją graficzną odsłonę. W styczniu wprowadzone zostanie nowe oznakowanie dla produktów pochodzących z Polski. Czy różni się od poprzednich tego typu symboli?

Biało-czerwone barwy

Wraz z początkiem nowego roku na produktach pochodzących z Polski pojawi się nowe, czytelne logo. Zatwierdzone zostało już przez Sejm, a producenci powoli zapoznają się z nowymi ustaleniami. Tego typu oznaczenie ma ułatwić klientom wybór produktów, które powstały na terenie naszego kraju oraz posiadają polskie składniki. Uniemożliwi to również nieuczciwe działania skierowane przeciwko konsumentom.

Jak będzie wyglądać nowe logo?

Oznaczenie zaproponowane przez rząd nawiązuje do polskiego symbolu, czyli biało-czerwonej flagi. Na prostokącie będzie widniał napis „PRODUKT POLSKI”. Ułatwi to klientom wybór tych towarów, które posiadają w swoim składzie maksimum 25 proc. produktów spoza kraju. Możliwość sprzedaży otrzymają również zagraniczni producenci żywności, których firmy działają na terenie Polski. Jednak ograniczeni zostaną firmy krajowe, które konfekcjonują towary zagraniczne.

Wzmożone kontrole żywności

Dotychczas konsumenci mogli spotkać się z podobnymi oznaczeniami na opakowaniach, które stosowane były jednak w sporej dowolności. Jednak Inspekcja Jakości Handlowej Artykułów Rolno-Spożywczych będzie prowadzić dokładne kontrole sprawdzające, czy logo zostało użyte pełnoprawnie. Wcześniej nie wiązało się to z karami finansowymi. Ma to jednak ulec zmianie. Wszystkie te działania mają na celu promocję polskich wyrobów, a także uniemożliwienie fałszowania oznakowań i wprowadzania konsumentów w błąd.